Thursday 22

På grund av mitt tråkiga liv för tillfället har bloggen inte blivit uppdaterad senaste dagarna. Inte jättekul att gå in och skriva samma sak dag ut och dag in, men nu kommer våren med stormsteg och förhoppningsvis blir det en del fotande och lite roligare saker som händer :). Jag är nu inne i vecka 33, har klarat av 80% av graviditeten och längtar mer än någonsin. Har fått en del förvärkar som känns mer nu, sammandragningar har jag haft sedan ganska tidigt men förvärkarna känns om man säger så. Tur att jag ska till barnmorskan på måndag, jag lovade ju henne att säga till om det blev värre och det har det ju blivit. Tror dock inte det är någon fara, dem kommer inte tätt inpå varandra men hon sa att hon kanske vill att läkarn tar en extra titt iallafall så det inte är någonting!

Igår var det helt ljuvligt väder. 15 grader och strålande sol. Jag skippade jacka och tog en tjock tröja bara, trotsade värken och följde med R ut som hade hittat fram sin gamla skateboard i källaren dagen innan när vi rensade förrådet. Han var en riktig hejare på att åka förr och jag tänker inte ljuga och säga att han inte var det längre, visst kan grabben åka! ;). Men det är väl som att lära sig cykla antar jag, det sitter i när man väl lärt sig en gång.

Som sagt, förrådet rensat, tack och lov! Ett lass gick till tippen och vi har lite kvar att köra dit men det kan man få plats med i bilen så vi slipper låna släpet igen. Nu ska jag bara inhandla fler flyttkartonger och packetera sakerna där nere bättre, kan ju säga som så, att jag trodde inte att hälften av grejerna som skulle sparas var julsaker... ;) Ja, jag är JULTOKIG och i år kommer ju bli den bästa julen i hela mitt liv - första med vår älskling ju!

Idag måste vi till Ikea en sväng, vi har fotografering av lägenheten på måndag och ska fixa garderobsdörrarna i hallen och sedan slänga på nytt golv där. Det är det viktigaste. Just det, spackla lite också. Mer hinner vi nog inte renovera men det gör inget. Får vi fixat dem sakerna är det bara "finputs" som köparna behöver fixa - dvs. fixa väggarna och ev. byta golv i köket. Och just det, måla det lilla fönstret i köket svart också, jag har ju målat alla utom det och nu får jag inte måla med den färgen plus att jag inte får plats att sitta i en obekväm ställning över diskbänken och måla det nu med min tjockis mage! Men skönt att äntligen få ordning på lite saker, ska försöka ta en före och en efter bild på hallen. Det är synd att vi inte gjorde på badrummet, sa mäklaren också. Sånt väger alltid mycket men nu är det som det är!

Ha en fin dag - nu börjar slöjmolnen och dimman lätta och det ser ut att bli vårväder idag också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0