My whole life in a bag

Packa, rensa... Det var det ja! Hade jag inte varit gravid hade jag röjt och packat och haft mig så det stod härliga till! Jag tycker sånt kan vara lite kul, men nu? Nej. Kroppen blir trött av minsta lilla, satt och stickade på min söta baby-filt förut men efter 6 varv fick jag ont i axlarna så fick bli en paus. Vill bli klar med filten och göra en kudde i samma mönster och färg! Är imponerad av mig själv att jag lyckats sticka såpass jämnt trots att jag inte stickat på flera år! Det är ganska avkopplande och kul att se när ens skapelse växer fram. Köpte dock rött garn som jag inte är extremt förtjust i, men när jag skulle köpa garn så var det 10 nystan för 100 kr och då var det röda den enda snygga färgen dem hade inne. Får väl åka till Rusta och köpa nytt, vill ha vitt, beige eller ljusgrönt :) Kanske vågar jag ge mig på att sticka något bebisplagg?!

Har ju kommit en bra bit påväg iallafall, kanske behöver sticka nästan lika mycket till om jag vill ha en gosig filt!

Här ser man mitt mönster någorlunda bra - har hittat på det själv och stickar små rutor, tillräckligt enkelt för en "gammal nybörjare" ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0