Lite energi

Idag föll sig lite energi på. Tack! Det var skönt måste jag erkänna :) Hade så sanslöst ont i ryggen igårkväll för jag somnade på soffan i en dum ställning, hade lika ont hela natten så imorse när jag väl bestämde mig för att gå upp kändes det som en befrielse. Kan ju inte ligga för länge, sitta för länge eller stå/gå för länge, allt måste hela tiden ske med viss måtta för att jag ska slippa värsta smärtan. Men som sagt, energin föll sig på så jag har fått lagt ner alla julsakerna i kartongen som ska ner i källan, tagit ner alla julgardiner, gjort rent spisen, vikt in bebisens kläder i garderoben och slängt lite skräp som legat i vägen. NU har jag ont i ryggen. Så var tvungen att sätta mig ner och vila. Dumma foglossning!

Fick gjort mina allra första gelénaglar igår, gjorde på mig själv, i början höll jag på att ge upp men bet ihop och fortsatte. Vilket resultat! Jag är väldigt nöjd måste jag säga, lyckades få dem precis som jag vill ha dem, bra längd och relativt jämna. Det märks ju att jag alltid älska hålla på med mina naglar när jag är nästintill proffs redan första gången ;) Så nästa gång blir det nog ännu bättre resultat, skojigt! Fick även en liten present till bebis från svägerskan och hennes kille. En ursöt vit body med en giraff på. Helt underbar! Tack :)

Idag är det middag hos mormor och morfar som står på schemat. Med hela tjocka släkten. Skoj! Kan tro att det blir en del händer på lilla magen eftersom dem inte träffat mig sen magen ploppade upp. Får se hur min yngsta kusin kommer reagera på att jag inte kommer orka leka med henne, antagligen besvikelse :( Men tur att alla verkar komma för då har hon fler barn att leka med istället så det ska ordna sig ändå! Vill inte behöva känna mig som tråkiga världens bästa Cissi när jag alltid varit roliga världens bästa Cissi! Men det är ju bara för ett par månader sen är det fart på mig igen :)

Nej, vila lite till och sen se om jag orkar städa och fixa lite till.. Men först vatten! Min största gravidcraving hittills - om det ens går att kalla craving?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0