Försäkring

Så, nu var det äntligen fixat. Nästan iallafall. En väntabarn-försäkring är påväg hem i brevlådan till mig. Den börjar gälla från vecka 26 så om en vecka, blir perfekt eftersom jag ska få brevet och hinna betala innan. Verkar inte som det är många som tecknar försäkring när dem är gravida, antagligen därför det kommit ut så många gratis försäkringar nu. Det finns alltid två alternativ nämligen, en som är gratis och en som kostar. Vilken tror ni själva är bäst? Såklart den som kostar. För mig var det ingen tvekan alls vilken jag skulle välja, jag får tusen gånger fler saker om jag betalar 1050 kr och då gäller den allt som har med bebis att göra, ända fram till bebis fyller 6 månader. Det ingår allt till mig, och eftersom jag redan har en personförsäkring på mig själv så är det ju många saker som blir dubbla men det gör inget sa dem, jag får ut från båda föräkringarna isåfall och det är ju toppen. Så om ca en vecka är lilla bebis försäkrad där inne! Bra tycker mamma och pappa, vi är ju rädda om dig :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0