Ta mig till havet...

Aahh, njutbar morgon minst sagt! Pigg och alert gick jag upp imorse, klarblå himmel och sol ute. Jag fick verkligen vårkänslor, mer än på länge. Körde min dagliga morgonritual - tvätta av ansiktet i kallt vatten för att pigga upp, smörja in med serum, ögoncréme och ansiktscréme. Gjorde mig en god fruktsallad på grönt äpple, banan och blodapelsin, ett glas nyponsoppa och två smörgåsar med skinka. Mums. Den frukosten går inte av för hackor! :)
Nu sitter jag redo att snart åka upp till mamma, vi ska ha en mysdag hon och jag. Jag blir så sugen på att ta världens längsta promenad när vädret är såhär, har fönstret bredvid mig på glänt och fåglarna sjunger för fullt för mig. Dem ropar på mig att komma ut. Önskar så att jag kunde gå flera mil som normalt, men nu är det inte långt kvar tills att jag kan det igen :) Det är ju så jag får se det. Framför mig på bordet står en vas med jättefina lila tulpaner som R fick av min mamma igår. Snart kan vi se dessa blomster i rabatter... :) Jag minns förresten såhär i skrivande stund att jag till och med drömde om våren. Drömde om att björkarna slog ut över en natt! Det är väl vackert? Med dem alldeles klibbiga, limegröna bladen som slår ut och färgar hela skogar ljusgröna... :) Ja, jag är en njutarmänniska ut i fingerspetsarna och säger som min favorit-Ernst brukar säga:
"Jag vill ha sommar över precis hela kroppen, inte bara doppa tårna i den."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0