Jag lever

Igår fyllde världens bästa R år. Gissa vem som vaknar med vääääärldens hemskaste smärta? Just det. Jag. Tack och lov så hade han varit uppe jättesent så han låg och sov hela dagen, gick upp runt 16. Jag låg och sov i sängen dem sista timmarna med honom, pga att jag knappt kunde röra mig igår. Blev så arg och ledsen på mig själv, ville ju göra det extra mysigt för honom på hans dag men efter att jag sovit kändes det som lite energi infann sig så jag ställde mig och lagade en riktig brakmiddag som jag hade planerat sedan kvällen innan, köket blev förbjuden plats för honom ett par timmar :) Gjorde helstekt gårdskyckling fylld med rödlök, paprika, citron, apelsin och chilimarinerade vitlökar. Till det blev det hemmagjord klyftpotatis med timjan och gräslök och en örtsås. Jag vet hur mycket R tycker om denna rätten, för att göra helstekt kyckling slår all kycklingfilé i världen! Det vet ni va? Så saftig kan inte en filé blir hur du en steker och försöker. Men det blev uppskattat och vi mös hela kvällen framför en säsong av solsidan :).

Idag känns det som energin är på lite högre nivå, och smärtan har gått ner lite. Tackar vi för! Så idag ska jag orka pilla lite här hemma, och hoppas på att jag har såpass lite ont att det kan bli en kort promenad fram på dagen också. För idag har solen letat sig fram efter gårdagens konstanta ösregn - men nu finns det nog inte ett spår av snö kvar och våren är mer än välkommen!


Detta kortet tog jag 18 mars 2009 - Då kom våren tidigt, jag hoppas verkligen den kan göra det i år också?! Right?

Kommentarer
Postat av: Jennie

Snälla snällla snälla bjud mig med på den där rätten ;) hahaha! lääät ju urgott!

2012-02-23 @ 11:52:24
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0