Hårvård

Tänkte slänga in ett inlägg om vad jag använder för schampoo och balsam. Måste först bara säga en sak: Här ÄR dyra produkter BÄTTRE än billiga ICA-produkter! Punkt. Jag har testat såååå mycket schampoon pga min kassa hårbotten (har psoriasis i den och den är otroligt torr och fuktfattig). Det schampoot jag använt mig av senaste tiden är min absoluta favorit och det doftar himmelskt också. Jo, visst pratar jag om TIGI Bed Head! :)
Fick ett schampoo av min fina vän som är frisör, som heter antidotes recovery schampoo och ska vara milt för hårbotten och tillföra mycket fukt till fuktfattigt hår. Och det är ljuvligt för mitt hår! Har dock inte använt balsamet än så det blir till att köpa det nästa gång, trots att jag tycker mycket om det jag använder nu som också är ett dyrt, nämligen Toni&Guy. Har ett moisture balsam som ska hjälpa torrt hår bli mer livligt och kan lova att det funkar! Och doften sen, jag tvättar håret ca 2 gånger per vecka, gör jag det oftare blir det mycket torrare direkt, men balsam kan jag slänga i när det behövs men det blir ca 3 gånger i veckan och doften sitter i hela tiden! Ett par dagar efter jag haft i balsamet sitter doften fortfarande kvar där, inte lika starkt men luktar man så känner man det. Mmmm, underbart. Hm, nu blev jag fundersam på om jag ska våga byta bort mitt ToniGuy trots allt... Kanske borde testa schampoot också? Hm, vi får väl se.




Dessutom vet ni väl att dessa dyrare produkterna håller mycket längre än billiga ica-varianter? Jag har haft mina görlänge och dem tycks aldrig ta slut. Man behöver ju så mycket mindre produkt vid varje användning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0