Drömmen om framtiden..

Min ny-gamla dröm att få köpa ett sött litet torp och göra det beboligt året runt. Jag menar, hur mysigt är det inte med gamla sommarstugor? Vackert trägolv, fina spröjsade fönster med haspar... Ja, köpa ett litet torp och göra det fullt funktionsdugligt men ändå bevara charmen och det äldre. Jag vill att vi ska bevara våra äldre traditioner inom inredning, det är ju så vackert med ljusa trasmattor, blåvita textilier, vita möbler, virkade och stickade filtar, överkast, gardiner... Ja, ni vet sådant som man sett hos sina äldre släktingar och bara fått myskänslor av! DET vill jag ha, ihop med mitt marina såklart, men det marina och vår svenska gamla inredning är väldigt lika många gånger. Men åh så förtjust jag är i att titta på små torp... Det får mer än gärna ligga nära havet också! Då skulle lixom lyckan vara fulländad.

Är det inte så vackert svenskt som det kan bli? Här skulle jag äta mina frukostar ute, pilla i trädgården, sätta upp en hängmatta, bygga en stor altan med plats för många personer runt en grill... Ja, önskningarna och drömmarna är oändliga!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Räkna med att jag flyttar in då ;) hihi

2012-02-29 @ 14:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0