Då går vi in i vecka 28!

Idag påbörjas en ny vecka, nämligen 28. Det närmar sig mer och mer, bara tre månader kvar nu :) Fortfarande flyter allt på som det ska men magen börjar bli tung. Har gått upp ca 8-9 kg sedan invägningen hos bm i september, lär få räkna med ett par kg till... eller många par!

I magen:
Barnet lägger på sig mer fett och hjärnan fortsätter att utvecklas. Hittills har hjärnans yta varit ganska slät men nu börjar de karaktäristiska vecken att synas. Ögonfransarna börjar att utvecklas. Om det är en pojke börjar testiklarna att vandra ner mot pungen.

vikt.JPG langd.JPG

1.1-1.2 kg

32-33 cm

Längden mäts från huvud till fot.

Mamma:

Brösten kan börja läcka mjölk. Du kan använda bh-inlägg av ylle med lanolin. De är bättre än pappersinlägg. Skriv gärna en önskelista inför förlossningen. I den kan du skriva hur du vill att din förlossning ska gå till. Vill du kanske lyssna på din favoritmusik när du föder? Eller är det så att du vill undvika vissa smärtlindringsmetoder?

 


Den har allt växt om man jämför för två veckor sedan, och har en bild jag tog när jag var i vecka 24, för 4 veckor sedan och DÅ tyckte jag att jag var stor, den magen syntes knappt om man jämför med hur den ser ut nu. Min lilla bebismage :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0