99!

Jag är nere på tvåsiffrigt! Jag har bara 99 dagar kvar till beräknad förlossning! WIHO! Ännu en milstolpe avklarad. Nu är det riktig nedräkning som gäller. Tredje trimestern startar idag också, den sista delen då bebis främst ska växa till sig och lägga på sig lite hull - för nu överlever bebis utanför magen om jag skulle föda för tidigt, dock är det ju inget man vill för då får h*n stanna på sjukhus i ett par månader för tillväxtens skull. Så bättre att du växer i mammas mage älskling ;)
Tänk att jag klarat av hela 64% av graviditeten redan och när jag tänker på att jag gått i 180 dagar så känns 99 som ingenting! Åhh, nu börjar det kännas närmare och närmare - på riktigt. Det är bara februari, mars och april kvar sedan kan det hända när som helst. Men som sagt, på tre månader ska bebis hinna växa till sig ordentligt från sina ca 30 cm nu till närmare 50 cm. Så min mage lär växa sig MINST dubbelt så stor innan tiden är inne... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0