Fredagen den 13onde

Otursdag eller turdag? Alla har olika åsikter om denna dag märker man varje gång det inträffar :). Jag bryr mig inte speciellt mycket, ser det väl som vilken fredag som helst men skulle något hemskt mot förmodan hända så skyller jag säkert gärna på att det är just Fredag den trettonde. Löjligt värre när jag tänker efter!

Bebis bökar runt i magen som värsta karate kid för tillfället, börjar bli riktigt obehagligt ibland med tanke på att h*n är så stor att magen känns väldigt trång.. Och lustigt nog har jag märkt att vår bebis nog inte är en vagg-bebis - så fort jag reser mig upp och går så börjar det röras på sig där inne! Inte som man hör andra bebisar, att de somnar oftast när mamman är uppe och går för de blir vaggade. Här ska det vara vaket såklart! ;)

31 dagar kvar till bf, tiden går framåt! Efter studiebesöket på Östra igår så känns allt mycket verkligare och nära nu, nästa gång vi åker dit är det för att bebis ska komma till oss! :) Snacka om att ha sinnessjuk längtan... Och jag längtar nog lika mycket efter en smärtfri kropp som att ha en trollunge i min famn. Nej, hoppas barnmorskan och alla i vår omgivning har rätt - att vi får en bebis innan 15 maj!

Kommentarer
Postat av: Nicolina

Ååh, det är ju inte långt kvar för din del alls! Grattis!!



Ja du.. Jag tog testet igår kväll. Skulle egentligen vänta till morgonen idag, så hade liksom inte ens väntat mig två streck på stickan. Men innan den ens hunnit klart visades de två strecken väldigt tydligt. Jag hann inte ens få på mig byxorna ordentligt utan slängde mig ut genom dörren och skrattade, grät, hyperventilerade och ja, allt på en gång. Sen satte jag mig på golvet i badrummet med tårarna rinnande samtidigt som jag var överlycklig. Haha! Så himla märkligt!! Nu får jag bara hoppas att mannen min kommit till samma insikt. Jag vet att han stöttar mig oavsett beslut, men jag vill ju att vi båda tar beslutet. Men jag kan inte ens överväga något annat alternativ än att behålla knoddas!



Och tack för din fina kommentar!



Kram

2012-04-13 @ 19:55:40
URL: http://nicolinasthlm.blogg.se/
Postat av: Nicolina

Ja, jag har gått med illamående till och från under ett par veckor, och brösten har smärtat något hemskt att jag bara legat och gråtit på nätterna. Och så här i efterhand är det ju så tydligt, men när man inte planerat in en graviditet så tänker man inte så långt... Trots att min kära man redan för någon vecka sedan misstänkte att det handlade om detta. haha!



Men vad skönt, då längtar man till vecka 12 av flera anledningar då, inte bara att man kommit förbi den mest riskfyllda perioden, utan att de hemska symtomen börjar avta! :)

Kram

2012-04-13 @ 19:59:03
URL: http://nicolinasthlm.blogg.se/
Postat av: Jennie

Längtar!! :)

2012-04-13 @ 22:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0