Sunny day

Hej på er! Det blir inte jättemycket uppdaterande eller intressanta inlägg här för tillfället - men jag har ju riktigt goda anledningar till det! Flytten närmar sig med stormsteg (söndag!!!) och dessutom har veckan varit fullspäckad med barnmorskebesök, fotbehandling, första föräldragruppsträffen, bilbesiktning och sjukgymnastik... Puuh! Är så slut i huvudet och kroppen att jag inte har en aning om hur jag ska orka flytta på söndag. Tack och lov har vi underbara människor i vår omgivning som hjälper till! Det är så guld värt 


Nu när de soliga dagarna blir allt fler så påminner jag mig själv att jag måste införskaffa ett bra solskydd till ansiktet snarast! Allt slarvande med detta tidigare i mitt liv ska få ett slut. Nu när jag äntligen, efter många om och men, fått ordning på min hy igen med helt fantastiska produkter - Emma.S - så ska jag satsa till 110 % på att fortsätta bevara den såhär! Naturlig skönhet är ju som sagt det vackraste som finns, jag vill alltid kunna visa mig ute utan smink utan att skämmas för oren/ful hy. Min dagcréme innehåller visserligen visst solskydd, spf 15 men det är bara mot UVA och min ljusa hy behöver minst spf 25 om jag ska slippa rynkor och andra fina linjer i alldeles för tidig ålder! Så jag ska satsa på spf 25, oparfymerad, som går att använda ihop med dagcrémen såklart. Får se vad apoteket har att erbjuda, dem är bäst på oparfymerade produkter.


Förr var jag alltid livrädd för att inte bli brun om jag använde spf - tänk så fel man kan ha! Med spf så blir färgen såååå mycket grundligare och finare och framför allt - håller tusen gånger bättre än den färgen du får av att du har bränt sönder huden. Aj aj. Inte bra! Det är lätt att bränna sig även om man inte ens känner av det, hyn i ansiktet är verkligen utsatt och bör tas om hand på bästa sätt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0