Sommartid

Idag är det sommartid som gäller. Kändes skönt att klockan på text-tv visade 7.22 när jag kollade så jag ändrade min mobil fort som tusan och var glad över att jag sovit "länge" idag om man jämför med flesta dagarna. Bebis har sovit gott inatt också, vi var nog väldigt trötta båda två!

Sitter och väntar på att dimman ska lätta så jag får lite sol-energi. Tänkte se om jag orkar ta tag i disken från igår, är ju inte den lättaste uppgiften för mig just nu precis. Har en mage som gör att jag inte kan stå så nära diskbänken vilket resulterar i en skev ställning för hela kroppen. Men är det inte mycket disk går det ju fort, och det är så skönt att få det gjort! Och att R blir glad när han vaknar och ser att han slapp ta den ;).

Idag ska vi grilla med ett gäng goa vänner är det tänkt. Mamma och Mikaels hus är ju ledigt eftersom dem är ute och reser som vanligt så vi tänkte ta det där, då har vi tillgång till inglasat uterum med infravärme om det skulle bli för kallt. Hoppas att lillen städat efter sig bara eftersom han skulle ha dit sina vänner igår och grilla, man kan aldrig veta med ett gäng brötiga 20-åringar ;). Sedan ska väl han vara i huset och "passa" det resten av veckan, så mycket inbrott som det är i denna kommunen vill man ju inte lämna sitt hus tomt en hel vecka. Tur att mamma och dem har larm!

Ska även åka iväg till Rusta en sväng med pappa på förmiddagen, måste ha fler flyttkartonger. Sedan svänger vi förbi Nödinge och hämtar en byrå som jag ska få av en bekant, den har två små skavanker så därför jag får den gratis men vi är i behov av byråer nu och jag tänkte se om jag inte kan måla den vit och fixa iordning den lite. Tur man är pysslig av sig! Och på tal om pysslig, åkte med Carro hem till Sandra igår för hon skulle få sina naglar fixade och när vi satt där och tjötade som bara tjejer kan så kände jag att jag faktiskt mycket väl skulle kunna tänka mig att börja göra naglar på folk som hobby lite längre framåt i tiden. Jag älskar ju att pyssla och naglar är jag rätt haj på med tanke på att jag själv alltid haft naturligt långa naglar och experimenterat med nagellack och smycken i oändlighet. Tjejerna tyckte det lät som en toppenidé och undrade varför jag inte tänkt på det innan. Det undrar jag också! Så tja, när lusten faller på och bebis-yran lagt sig köper jag nog hem ett kit och det lutar mot att jag väljer akryl. Men vi får se, har säkert ett gäng tjejkompisar som kommer uppskatta min nya hobby! :)

För vad är snyggare än en fräsch hand med rena och fina naglar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0