Rosa dröm

Åh vilken fin och välstädad lägenhet vi har nu ;). Man kanske borde ha visning oftare? Haha. Eller, ja, så välstädad den kan bli med halva köket fyllt med flyttlådor. Men dem står staplade så fint intill en vägg så! Förresten så gick visningen bra, dem verkade intresserade dock tyckte dem det kändes sådär eftersom vi inte har papper på badrummet vi nyss renoverat. Dem vill gå ner typ 10.000 i pris men det kommer vi aldrig gå med på. Däremot ska vi få en sammanställd lista av våra goda vänner som hjälpte oss att renovera det, på vad dem gjort för det kunde dem tänka sig att titta på och känna sig lite mer säkra. Visst är det såhär det är när man gör något själv och inte får papper på det, men samtidigt så slapp vi betala över 80.000 kr som det annars hade kostat...

Medan visningen var tog vi en fika och handlade nere på torget. Jag hittade en superfin bukett med rosa liljor och björkkvistar som sprayats rosa och så fint rosa tyg runt om som en liten kjol - den unnade jag mig och tänk vad gott det ska dofta när dem slår ut! :)

Idag slår vi på lyxmiddag - köpte färsk torsk och remouladsås i fiskbilen så det blir att panera den och göra bakpotatis till. Mums! Vi är riktiga fiskälskare både jag och R, skönt att båda är det. Måste faktiskt tipsa om att det inte kostar många kronor mer att köpa fisken färsk i fiskbilen än att köpa den i frysdisken. Och smaken? SÅ stor skillnad, kan inte beskrivas med ord! Men är man fiskare så är man, då har man smak för kvalité ;)


Inte världens bästa kvalité på bilden men här ser ni min fina bukett som kommer stå ståtlig om ett par dagar när blommorna slagit ut! Ni visste väl förresten om att liljor ska ha ljummet vatten och inte stå i direkt solljus? :) Lite gröna fingrar har jag allt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0