Nya blomster!

Fick köpt två nya krukväxter idag till krukorna i köket. Lyckas banne mig aldrig få en fin blomväxt att överleva där länge! Har jag inga gröna fingrar alls tro? Så pysslig och grejig som jag är så verkar det ju sjukt att jag inte kan få en blomma att överleva ett längre tag.. Hoppas det har med fönstret och det läget att göra, och att det blir bättre i vår nya lägenhet!
Det blev iallafall vårblomman Primula. Väldigt vacker med många blommor på! En vit och en lila som jag verkligen ska sköta med kärlek denna gång. Tänkte att det var lika bra att köpa två fina, nya blommor lagom till visningen imorgon - sånt ger alltid ett gott intryck i lägenheten! :-)

Lite mörk bild men såhär fina står dem på fönsterbrädan nu!
Tydligen ska de stå ljust men inte i direkt solljus - då är detta fönstret bra. Gärna lite svalare än rumstemperatur, då passar det bra i det fönstret också där det alltid är lite kallare. Dock måste jag kolla så inte elementet under är för varmt, det kan ju vara därför alla mina blommor dör och torkar ut så fort? Inte tänk på innan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0