Nice deal

Hola! Här blev det en hel del bloggfria dagar ju. Åkte till min farmor och farfar fredag-lördag och hade det mysigt, hade en go dag med mamma i söndags med shopping på Freeport. Jag fick faktiskt köpt mig två klädesplagg som ska vänta på att användas så fort bebis tittat ut men det var superrea på det så istället för att betala 1300 kr så betalade jag 150 kr... Pretty nice deal, huh? En röd stickad kofta och en plommonfärgad stickad kavaj, båda från MQ och märket Stockhlm. Ibland gör man kap och då kan jag inte stå emot, mamma fick agera provdocka - ibland är det bra att vi har samma storlek! ;)

Igår var det vanlig rutinkontroll hos barnmorskan. Allt såg prima ut som vanligt. Lite lågt järnvärde men inte farligt lågt, lite lågt blodtryck men det har jag ju alltid haft så det är inte heller något att anmärka på. Mitt SF-mått hade dock inte växt speciellt mycket de senaste tre veckorna, helt plötsligt var kurvan ingen kurva utan RAK mellan vecka 26 och 30. Blev lite orolig men barnmorskan lugnade mig genast och sa att det är absolut ingen fara och ganska vanligt hos kvinnor med min kroppsstorlek. Jag har ju inte kropp för att bära världens största mage och bebisens storlek anpassas faktiskt efter kroppen för att man ska kunna föda utan större besvär!

Idag blev det akupunktur. Börjar faktiskt känna mig mycket bättre med foglossningen - peppar peppar ta i trä! Hoppas det kan hålla sig på denna nivån och inte bli sämre igen, då blir jag glad! Klarar att gå utan att få svinont, för det mesta. Och det är ju trots allt promenaderna jag saknar allra mest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0