Monday 12th

DET ÄR VÅR. For real. 15 grader i skuggan - då är det vår! Krokusarna blommar för fullt i rabatterna, likaså snödroppar. Både påskliljor och tulpaner är påväg upp och man kan inte annat än att bara le och känna lyckan sprida sig i kroppen! Detta mår man bra av! :-)

Blev inget kalas för oss igår, jag hade alldeles för ont för att orka åka iväg. Så idag känns det faktiskt bättre, så jag har varit borta hos pappa för han är hos farmor ett par dagar så måste ta hand om min egen katt ett tag.. hihi.. Han bor ju hos pappa på obestämd tid då R är allergisk! Katten blev som när du släpper ut kor på sommarbete - helt lyrisk när han märkte vilket väder det var ute. En fröjd att se honom springa omkring som en liten kattunge, min fina misse som fyller 6 år i maj :-). Fick tvättat en del bebiskläder, och kunde hänga ut dem i trädgården på tork, vilken lyx! Så det känns skönt att ha 1 mjukisdress, 3 mössor, 2 linnebodys, 2 långärmade bodys, 2 par strumpor och 1 dreggelhaklapp redo i skötväskan om det skulle bli dags tidigare än om två månader. För imorgon är det exakt 2 månader kvar till bf! Kan inte fatta det själv knappt. Vi pratade om det förut när jag och R tog oss en liten promenad i pappas område, hur lyckliga vi är och att det nu faktiskt snart är dags. Äntligen! :-)

Precis innan vi skulle åka hem tittade jag i Jysks reklamblad som hade kommit till pappa. Det resulterade i att jag såg världens klipp på en säng som vi ju pratat om att köpa ny - så vi drog till Jysk på en gång för att testligga och se om vi skulle beställa. Så nu kan vi titulera oss som ägare till en continentalsäng! :-) Sååå underbart! Beställde den så vi kan hämta den i samband med flytten 1a april, när vi ändå har en släpkärra hyrd hela dagen. Bättre än så kan det knappast bli. Vi valde dock en 160 säng istället för 180 som vi har idag. Känns som att 180 är lite väl stort faktiskt och att man klarar sig utmärkt på 160. Så nu är vi nöjda och glada med vårt sängklipp vi gjorde idag - 4000 kr för allting!


Tre madrasser är inte helt fy skam :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0