Min favorit, epilering!

Måste bara slänga in ett par goda ord om just epilatorn. Jag har inte satt en rakhyvel i närheten av mina ben på säkert snart 2 år nu och jag kan lova att det är STOR skillnad på hårväxten och hudens mjukhet! Går inte att jämföra knappt. När jag rakade benen blev det stubbigt och tråkigt efter ett par dagar, dock har jag välsignats med ljusa hår som inte blir lika stubbiga och inte syns så tydligt (framför allt på vinterbleka ben) men jag hatar ändå att känna stubb på benen. Dem ska vara lena och mjuka! Att raka benen river i huden också, jag hade alltid väldigt torra ben och smörjde och smörjde men ingenting rådde bot på det i längden...

Hade testat epilator flera gånger innan, men alltid rakat emellan. Sedan gick jag in och läste en hel del om just epilering och fick reda på att om man vill uppnå bästa resultat ska man sluta använda rakhyvel helt och hållet - då kommer hårtillväxten successivt minska och resultatet kommer bli bättre för varje användning. Och jag är nöjd! Visst, det gör ont, det kan man inte sticka under stolen med - men man står ut. Det krävs en del pill och man behöver tid på sig men benen blir som sammet när man är färdig! Sedan tar det flera veckor innan håret växer ut och när det väl kommer märks det inte - ingen stubb och mjuka, fina hårstrån kommer. Den enda nackdelen jag kan se med att enbart använda epilator är väl om man inte hunnit använda sig av den tillräckligt länge så att man på sommaren behöver gå och spara ut till håriga ben för att sedan epilera bort dem. Inte så trevligt kanske. Men om man som sagt skippar rakhyveln så kommer det inte vara jobbigt alls att vänta på att håren ska växa ut så man kan ta dem, det märks knappt tycker jag! Det tar flera månader för mig att få riktigt håriga ben nu, innan kunde man ju få det på ett par veckor! Så jag tycker ni ska ge det en chans - och det blir ju mycket billigare i längden också, slippa köpa nya rakhyvlar och raklödder! Epilatorn betalar du bara en gång för.

För den som inte vet så är epilering det samma som nopping. Det är som små pincetter som noppar ut hårstrået för att det ska ta längre tid för det att växa ut igen. Googla på ordet så kommer massa bra info upp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0