Måndagsmorgon

Så var det måndag. IGEN. Veckorna bara susar förbi känns det som och nu ska vi njuta av sista veckan i vår älskade lägenhet. I eftermiddag ska kontrakt skrivas och sedan är lägenheten såld. Killen tar över den direkt 1a april så vi slipper inte en enda dubbel hyra! Otroligt skönt måste jag säga. Det är med blandade känslor vi lämnar lägenheten, där vi upplevt så himla mycket tillsammans och våra allra första år tillsammans. Det var här som vi blev sådär löjligt kära på riktigt, det var här vi startade upp vårt liv tillsammans. Vi har bråkat och skrattat och älskat och hatat... Två eldiga människor under ett och samma tak är på både gott och ont ;). Vi kan inte sticka under stolen med att vi kommer sakna att bo här, området, läget, och självklart vår mysiga etta. Men det är dags att ta ett stort kliv framåt, även om vi behöver bo på ett ställe vi hade nästan längst ner på listan för ett tag framöver. Men jag känner på mig att det kommer bli toppen ändå! :)

Igår blev det premiärgrillning med goda vänner. Så mysigt och gott! Jag skulle ju självklart inte äta samma som alla andra - dvs. kött och potatissallad - nej jag ville grilla lax och ha massa citron, en bakpotatis och gräddfil och gräslök! Kan säga att jag var rätt nöjd med mitt matval, så sanslöst gott med grillad lax och gräddfilen med färsk gräslök, visst gör midsommar sig påmind! Nu fattas bara färskpotatisen, sedan kan man äta det så det sprutar ur öronen! :D

Snart är det dags för ett besök på mödravårdcentralen, rutinkontroll som vanligt. Imorgon går vi in i vecka 34 och då är det exakt 4 veckor kvar tills jag räknas som fullgången och att bebis faktiskt kan komma när som helst efter det! Så från och med sista veckan i april kan allting hända, och jag hoppas innerligt på att åtminstone slippa gå över tiden. 15 maj är det beräknat, jag har satt ett datum på 5 maj och R sa 9onde om jag inte minns fel? Båda tippar iallafall på innan bf, och det har nog nästan alla som gissat datum gjort hittills. Men den som lever få se! ;)


Dimma hör till en härlig vårmorgon... Dock känns det som det är mulet ute idag och inte alls kommer bli någon sol. Men hoppas kan jag ju alltid göra en stund till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0