Idag utlovas nästintill sommarväder!

Ja, som rubriken lyder, sommarväder utlovas ju nästan idag. 17-20 grader, ingen farlig vind och sol. Aaah hur underbart är inte detta? Hoppas inte aprilvädret blir alldeles för kasst, men ett köldslag till tror jag nog att vi får räkna med!

På schemat idag står lunch med finaste Ellen som jag inte träffat på så himla länge! Ska bli så kul med en catch up. Det blir lunch på stan för jag ska sedan på fotbehandling igen för ett återbesök - det behöver mina gravidfötter nu när jag inte ens når ner till att klippa naglarna själv knappt! :P Sedan får vi väl se om jag hinner packa något också, tiden går och kroppen hänger inte riktigt med i temot känns det som.

Så fort vi har flyttat så ska jag ut och sno lite påskris, jag längtar efter vackra, ljusgröna björkblad bland massa färgglada fjädrar på bordet! Det kommer få pryda vårt nya köksbord i vårt nya hem. Jag tycker påsken är så fin, med färgglada fjädrar, ägg och annat smått och gott! Har inte jättemycket påskpynt men ska be både mamma och pappa rensa i sina skåp och sedan ge mig alla dukar och sånt som de har (som de ändå aldrig använder längre) för nu när jag får barn så vill jag ju såklart att det ska vara lika mysigt hemma på våra svenska högtider som det alltid var när jag var liten. Det lilla är viktigt lixom. Iallafall enligt mig. Att sätta färg på tillvaron innan sommar-inredningen kommer upp känns toppenbra. Förändring hemma är bara positivt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0