Friday Im in love

Så var det fredag igen ja! Ska ni göra något skojigt i helgen? Själv sitter jag och ska strax börja städa det sista innan mäklaren kommer klockan 11. Sedan är det nog fredagsmys som gäller ikväll, är gött sugen på det! Film och soffmys med fruktsallad... Mmmh, det är jag sugen på idag :-). Sedan är det födelsedagskalas både lördag och söndag. Får väl se om jag orkar åka iväg så två dagar i rad, det tar på krafterna, speciellt när man behöver köra bil själv. Men vi får väl se!

Satt inne på aftonbladet nu och såg en artikel om att paret Rainfeldt ska separera. "Sista bilden på dem tillsammans, leende". Herregud alltså. Tänk vad hemskt att inte ens få ha privatliv vid sådana jobbiga situationer! Jag hade aldrig orkat med. Aldrig klarat av att vara "kändis", bli granskad vid varenda steg jag tog. Kan dem inte bara få klara detta själva, utan massa dömande blickar? Reinfeldt är redan i en väldigt utsatt position som Sveriges stadsminister, möter onda ord och elaka kommentarer ständigt - men ska hans privatliv behöva drabbas också? Nej, det tycker jag går överstyr. Blir lite förbannad när jag ser sånt faktiskt, vi har inte ett dugg med deras separation att göra! Det är inte direkt något som rör politiken eller Sverige. Det rör DEM. Deras FAMILJ. Dem har tre barn, den yngsta är 11 och i en känslig ålder. Kul att veta att det står på löpsedlarna att mamma och pappa ska skilja sig. Som om sorgen inte finns där tillräckligt? Nej, ibland visar media verkligen NOLL respekt för andra människor. Det är inte okej enligt min mening!


Bild lånad av Aftonbladet

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vrf samåker ni inte med Jonas båda dagarna istället?

2012-03-09 @ 12:07:36
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0