Friday 23

Idag är ingen vanlig dag. Idag är det älskade, fina, morbrors födelsedag. Jag saknar honom så enormt mycket! Men trots att han inte lever här längre så ska han firas med sin favorit; jordgubbstårta. Tyvärr blir vi inte hela släkten idag men det får gå ändå. Alla firar honom i tanken! Förra året hade vi också kalas denna dag, i hans minne. Det var som vilket kalas som helst, vi skrattade, hade kul och mindes med glädje. År 2010 ställde vi till med kalas på Onkologen, Sahlgrenska. Minns att det var fint väder då, solen sken så vi fick dra för persiennerna. Vad glad han var då! Det är skönt att veta att det finns stunder från 2010 att minnas tillbaka på med glädje, för det året var annars ett rent helvete. Har besökt Sahlgrenska så många gånger att det räcker för en livstid ungefär.

Någon kanske tycker det låter sjukt med att ha födelsedagskalas för någon som inte ens lever. Vi tycker det är en extra anledning till att träffas, en extra anledning till att minnas och en extra anledning till att glädjas vår fina pappa/bror/son/morbror/farbror.

Tiden går fort. Många gånger tar man saker och människor för mycket för givna. Man stannar inte upp och berättar hur mycket dem betyder, man kanske tjurar över en onödig dispyt. Man vet aldrig vad som ska ske från stund till stund och det är viktigt att man tar tillvara på allt fint man har i sitt liv! Uppskatta det och kasta inte bort något värdefullt. Idag ska jag visa min kärlek lite extra, till minne av min älskade morbror som alltid finns hos oss. Jag älskar dig och vi ses igen!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag tycker det ni gör är fint :)

2012-03-23 @ 13:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0