Fredagsmys

Allt gick toppen med mäklaren idag! Jättego tjej som ska hjälpa oss och hon kunde förhoppningsvis få till en snabb affär också eftersom hon visste en tjej som letade efter en etta just här där vi bor! Hon ska komma på visning redan på onsdag nästa vecka och hon var tydligen väldigt villig att renovera och så själv så vi slipper förmodligen göra massa sånt också! Sounds great. Men vi sa det att vi har en lägenhetsfond med pengar vi kan använda till renovering, men jag själv hade hellre köpt lägenheten med lite renoveringsbehov och få välja tapeter och allt själv än att fonden är tom när jag flyttar in och jag ändå vill byta tapeter eller golv eller något. Så nu håller vi tummarna för att detta ska gå vägen! Skulle vara otroligt skönt att slippa dubbla hyror i flera månader. Annars har mäklaren 3 månader på sig att få sålt lägenheten och det är ju inte så värst länge det heller. Men att vi skulle få till en visning redan såhär fort, trodde jag aldrig :-).

Hos lilla familjen Larsson har vi annars haft en riktigt lugn och go slappdag hemma. Tittat på flera avsnitt av Sopranos och jag slängde ihop världens enklaste MEN också världens godaste fläskfilégryta till middag. Tänk att lite creme fraiche paprika/chili, matlagningsgrädde, vitlök, kanel, salt, svartpeppar och självklart fläskfilé kan bli rena lyxmiddagen! Sånt gillar vi :-). Jag gör alltid ris till, tycker om ris till grytor. Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och titta på Postkodmiljonären och sedan Ice Age 2 (har dock inte sett ettan, kass som jag är..). Förmodligen somnar jag gott innan första reklampausen. Ha en go fredagkväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0