Bra förslag Centern!

Hittade en bra artikel på aftonbladet precis. Centerpartiet vill se rökförbud på uteserveringar, balkonger och perronger. BRA där säger jag! Okej, balkonger är överdrivet - där tycker jag faktiskt att folk får röka, speciellt om det är ens egen bostad. Skulle det bli förbud på balkonger skulle vi gå tillbaka till att många röker inne som förr. Usch, det är värre!

Men ett förbud på uteservering? Ja, jag röstar verkligen för! Deras argument är bra - Man måste ha frihet att vistas ute utan att utsättas för passiv rökning. Och det kan jag hålla med om. Särskilt barn och när de kommit fram till att passiv rökning är skadligare än man tidigare trott. Jag kan på sätt och vis förstå rökarna, att nu när våren och sommaren kommer så är det extra gott att tända en cigg när man tar en öl på en uteservering, dock är det inte lika trevligt för den icke-rökare som sitter och äter mat bordet bredvid och får andas in cigarettröken mellan tuggorna.

Vi får väl se om dem kommer någonstans med sitt förslag, man kan ju alltid hoppas! Förbudet på restauranger och klubbar gick ju igenom och har visat sig vara jättebra - varför inte låta uteserveringarna vara med? Dock så vet jag att vissa uteserveringar faktiskt håller rökfritt, det minns jag från i somras på Avenyn när vi var på Hard Rock Café och åt. Då fick en vän en tillsägelse att han var tvugen att gå utanför om han skulle röka. Då jublade jag inombords ;).

Läs hela artikeln här!

Kommentarer
Postat av: Victoria - Foto och Vardagen

Hej :)

Har du något boktips? :) Skulle verkligen behöva hitta en bra bok och läsa :)



Hoppas du får en underbar dag :D

2012-03-16 @ 08:51:39
URL: http://mezei.blogg.se/
Postat av: Victoria - Foto och Vardagen

saken är den att jag läser allt - från biografier till fantasy, och allt därimellan :)

2012-03-16 @ 09:50:51
URL: http://mezei.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja va bra med sånt förbud! fyfan för att sitta och äta ute brevid nån som röker :S

2012-03-16 @ 17:18:58
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0