Växande bebis

Jaha, så var det måndag igen. Men egentligen behöver jag inte bry mig. Är ju sjukskriven och går hemma, ska försöka njuta av det men det är svårt med smärtor som kommer titt som tätt, att jag inte kan gå ut på långa sköna promenader eller ens storstäda. Ringde iallafall till fysioterapin idag för att beställa tid hos sjukgymnast, givetvis var det fullbokat ett bra tag framåt så hon skulle återkomma till mig under dagen när hon sett ifall de kan flytta på någon så jag får en tid fortare. Tack. Ibland är det skönt att bli prioriterad.

Igårkväll la vi oss och mös framför Änglagård - andra sommaren. Det slutade med att min mage var mer intressant än filmen då bebis var vaken och verkar ha växt en del den senaste veckan. Oj vad konstigt det kändes i magen, kunde nästan tro det var en alien som försökte ta sig ur, men när det blev lite lugnare så blev det en liten söt bula på vänster sida om naveln och man kunde känna antingen ett huvud eller en liten rumpa! R var riktigt faschinerad och kände spark efter spark. Allt blir ju så mycket verkligare för honom varje gång han också kan ta del av bebis rörelser! :)

Idag ska jag träffa chefen för att skriva papper och lämna sjukintyg. Sånt som inte är det roligaste man kan göra men ett ont måste. Vill inte hamna i strid med fk angående pengar och annat krångel, man hör så mycket skräckhistorier att jag inte kan undgå att oroa mig. Men det ska nog gå bra. Nu väntar jag mest på att de ska ringa upp och ge mig tid till sjukgymnastik, helst denna vecka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0