Öppen blogg igen

Så, nu öppnade jag upp bloggen för allmänheten igen. Har ju haft den lösenordsskyddad ett bra tag men kände att jag lika gärna kan låta alla läsa igen :)

Idag är himlen alldeles ljusblå... Så vackert! Det kommer bli en fin dag och jag är verkligen i behov utav akupunkturen som jag ska få idag. Jävlar vad ont jag haft hela helgen och det fortsätter idag, dock något mindre ont än i fredags, då var det kaos men jag blir arg och ledsen över att det börjat bli så mycket värre igen. Nu har jag faktiskt ändå legat och vilat hela helgen och det är ju det som ska hjälpa, men icke. Fan för foglossning!

På onsdag är det exakt två månader kvar till ett viktigt datum för mig, som är lika viktigt varje år. 1a april. Why? Det är havsöringspremiär och det brukar vara en av de mysigaste dagarna på hela året! Förra året minns jag att det var svinkallt fortfarande, ingen vår i sikte direkt. Tror isen precis lossat, så kallt var det! Men undra om det var 2009 eller 2010 som det blev perfekt väder - minns att jag tog av mig tröjan och låg och solade på berget en stund mitt på dagen när solen värmde lite grann. Men ett år, det är många år sedan, men jag glömmer det aldrig, då var det helt otroligt varmt för att bara vara 1a april! Minns så väl när jag, pappa och lillen såg solen gå upp vid horisonten och det blev varmare och varmare. Vi stod med bergen som skydd så det blåste inte och på dagen kunde man ligga och sola och bara njuta av havet, omgivningen och fisket! Sådana dagar bryr jag mig inte mycket om ifall jag får fisk eller inte, min själ mår som bäst ändå när våren visar sig för första gången :) I år hoppas jag givetvis på en fin för-vårdag också, eftersom det var så kallt förra året. Fisken hade inte ens hunnit växa till sig till datumet, vi fick väldigt många öringar sammanlagt men inte en enda som höll måttet. Men jag slog iallafall mitt rekord förra säsongen - en havsöring på 2 kg och det är inte illa! Till och med ovanligt :)


Våren kom dock fort förra året - denna bild är tagen 25 april och det är totalt vindstilla (!) och 20 grader i solnedgången... Åhhh, det där är verkligen det bästa jag vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0