Måste unna mig lyx

Mamma fick ett presentkort på Gildaskolan i julas av sina arbetskamrater. Det är en skola där dem utbildar hudvårdsterapeuter och har reducerade elevpriser. Jag har absolut inga problem med att gå till en elev, vet själv att dem är oftast väldigt noggranna och försiktiga - detta är ju trots allt något dem verkligen, verkligen vill eftersom dem lagt massvis med pengar på en sådan utbildning! Så därför sa jag till mamma att vi kan ta en dag ihop för jag hänger mer än gärna på och unnar mig lite extra lyx såhär när jag närmar mig en höggravid kropp med stormsteg :) Jag älskar lyx i form av behandlingar, det är sånt min kropp älskar allra mest! Till min glädje såg jag att de har speciell gravid-massage - undra om jag ska testa den eller ta en ansiktsbehandling? Svårt val... Har iallafall bestämt mig för att köra på en manikyr, det är lyx om något att få ta hand om sina händer! Har aldrig gått på riktig manikyr så det ska jag välja utan tvekan. Ska tvinga mamma att göra det också ;) Sen får vi se om det blir gravid-massage eller någon ansiktsbehandling, lutar väl åt massagen tror jag.. Verkar spännande! Får väl se om vi kan boka någon tid i nästa vecka eller veckan där på, jag klippte precis ner mina naglar men dem växer fortare än vanligt nu under graviditeten, och då växte dem fort innan, så jag har långa naglar om två veckor igen om jag nu vill välja en fransk manikyr.

Nej, det är väl dags att göra sig iordning lite inför min dejt med en kollega - fika och fixa ID-kort står på schemat. Jag tycker bara det är sjukt jobbigt att jag ser helt hemsk ut på kortet jag tog, hade precis jobbat, var i början av graviditeten så TRÖTT var bara förnamnet - ser sjukt sleten ut men men, det ska bara användas i jobbet så jag får stå ut. Förhoppningsvis kommer inte mitt kort komma till användning ändå, jag är ju trots allt inte i hemtjänsten och jobbar och det är främst där man behöver kortet så de gamla ska veta att man verkligen är från hemtjänsten och inte någon hemsk människa som ska sno saker. Hemska människor det finns! De gamla är bland det bästa vi har, jag älskar mina mor och farföräldrar till månen och tillbaka! Det borde alla göra...


Det där ser så rogivande ut, det där är riktig Lyx om du frågar mig!


Hur vackert är inte detta då? Ser så fräscht ut - jag har fotfobi och tycker inte om fötter, inte ens mina egna. Men måste erkänna att dessa fötterna är riktigt vackra och fräscha - SÅ ska jag ha det till sommaren. Punkt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0