Måste försöka orka idag

Idag måste jag försöka orka ordna lite här hemma. Fan vad det ser ut som ett kaos JÄMT sen jag blev gravid. Kan väl inte beskylla R helt, jag har faktiskt valt att ta hand om hemmet sen vi blev tillsammans och flyttade ihop, fastän han kan vara rätt lat vilket lett till att jag får ta det mesta. Men anyways, nu försöker han hjälpa till, tack och lov, han tvättar när jag ber honom om det och diskar efter maten för det mesta. Men ibland säger gravid-hormonerna ifrån och jag får utbrott på att han inte gör någonting. Det jag kan mena är nog att jag alltid ska behöva be honom göra något i sitt eget hem. Men sedan kommer jag på att vi är uppväxta HELT olika, jag med en pedantisk pappa och en ordningsam mamma. Han med ett, enligt mig, ganska kaotiskt hem med många barn och vänner till barnen som stökar ner. Jag blir stressad av ett stökigt hem, så just nu lever jag i stressen själv. Köpte 10 flyttlådor i veckan som jag tänkte jag kan börja packa i, då ska jag passa på att rensa samtidigt för jag har nog en hel del saker att kasta ut! Men har lovat mig själv att innan nästa vecka är slut så ska jag ha fått lite ordning här hemma igen, så vi kan börja byta golv och annat som ska göras i väntan på att vi ska få en ny lägenhet. Annars får jag väl diskutera mer med pappa om att byta lägenhet, så får han bo här tills han får något nytt sen, så får vi helt enkelt sälja efter det. Då har vi iallafall en trea med trädgård och världens bästa område, jag vill verkligen bo där så om det är sista lösningen så får det bli så. Det är bara att pappa ska vänja sig vid att bo utan trädgård och i en något mindre lägenhet. Men snacka om pengar han kommer spara varje månad. Då kommer han ha råd att hitta på saker igen, och jag vill verkligen unna honom det. Så vi får se - just nu är jag bara stressad över vart vi ska bo, jag vill så gärna få flyttat och ha det klart, NU.

Kan inte få nog av bilden på Heidi Klum så slänger in den som vanligt - jag ska lätt bli en lika hot mama som henne!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0