23+0

Ny bebis-vecka idag då ja. Går alltså in i vecka 24 och om exakt en vecka har jag varit gravid i hela 6 månader! Sjukt det känns, känns verkligen inte som så länge. Visserligen visste jag inte ens om det de första 6 veckorna, så har vetat det i fyra och en halv månad :) Räknar man så som jag räknar månaderna nu så är man gravid i 10 månader - 40 veckor blir 10 månader om man räknar att en månad är 4 veckor. Jag tycker det är mest logiskt att räkna så, och enklast :)

Var och fikade idag med Madde och hennes söta Alicia. Jättekul att träffa henne och umgås lite, eftersom vi bara träffats på jobbet tidigare! Hoppas det blir en ny fika snart igen :) Fick ett sms igår från jobbet om att jag skulle ringa upp en tjej jag brukar jobba med på ett av alla ställen jag är, så ringde upp henne och tänk vilka fantastiska och omtänksamma människor det finns i min omgivning! Hon vet att jag är gravid och det är mitt första barn så hon ville bara höra om jag ville komma och se om hon har något jag vill ha då hon har ganska små barn hemma och inte ska skaffa fler. Så gulligt av henne! Så dit ska jag på torsdag och fika och kika på grejer, blir säkert att man får med sig en hel del, hon är väldigt pedantisk av sig också så det är nog väldigt välskötta saker - toppen! :)

Imorgon ska jag upp tidigt på beställning, konstigt att det alltid är jobbigare? Blir upphämtad kvart över sju av en kollega för vi ska ha planeringsdag vid Slottskogen. Blev erbjuden att följa med trots sjukskrivningen och självklart vill jag träffa alla goa kollegor och höra vad som tas upp och pratas om. Jag är väldigt nyfiken av mig samtidigt som jag tycker om utveckling och vill se till att vi i arbetsgruppen får tillgång till utveckling. Men vår nya chef verkar toppen och hon har redan pratat om att skicka mig på utbildning inom autism då jag jobbar mycket med det, men nu lär det vänta eftersom jag inte kommer jobba på ett ganska bra tag :) Nu börjar unga mödrar - dags att byta dator mot tv en stund!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0