Varning för klagoinlägg!

Aj. Aaaaaj. Jävligt mycket aj! Vissa dagar hatar jag det här. Hatar att just JAG skulle drabbas av hemsk foglossning. Idag har jag haft värsta dagen hittills sen foglossningen började - började till och med gråta en gång i förmiddags när jag skulle resa mig från soffan och gå ut i köket för att ta något att äta. Idag är nog första gången jag på riktigt förstår varför vissa behöver sitta i rullstol pga foglossning. I början skrattade jag åt det och tänkte att "visst gör det ont men man överlever ju ändå om man går korta sträckor och tar korta steg". Idag ändrades den tanken helt. Idag vill jag själv ha en rullstol om någon skulle tvinga ur mig ur lägenheten. Hade inte kunnat gå en meter ute på isbanan som är nu. Kan ju knappt gå en meter i mitt eget hem. Självklart bor vi på tredje våningen utan hiss också. Jippie! Ska jag bli fånge i mitt eget hem tro?

Dagar som dessa står tiden STILL. Känns som det var en evighet sedan som jag vaknade pigg och glad imorse, oventandes om att dagen skulle komma att bli såhär hemsk. Köpte godis igår för vi var på bio och hade med minst halva påsen hem igen så tänkte att "nu är det minsann min tur att tröstäta lite godis! Har aldrig gjort det så det är på tiden!" Skulle jag inte gjort. Slutade såklart med ett jobbigt illamående som håller i sig fortfarande. Jag är ingen godismänniska och kan nog aldrig riktigt inse det.

Nej, nu ska jag nog försöka lägga mig hyfsat okej i sängen och titta på tv tills jag lyckas somna. Mest av allt ska jag hoppas på att det känns mycket bättre imorgon - jag som hade hoppats på att kunna gå och testa vattengympa imorgon, lär inte bli något med det.


Idag är det framtill det smärtar som allra mest, ljumskarna önskar jag att jag kunde bli av med i princip!

Godnatt från en gnäll tjej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0