I just came to say hello

Hur härligt är det inte att börja morgonen med att få se bilder på vackra snödroppar som en tjej i Göteborg hade i sin trädgård nu! Våren ÄR påväg, på riktigt! :) Dagen igår blev mysig, vi fick sitta i varsin superskön fåtölj och läsa tidningar, dricka te/kaffe, småprata och bara slappna av! R blev jätteglad för vad jag hade fixat, han var först rädd för att det skulle bli pinsamt att visa sina fötter för en snygg tjej men det var inte så pinsamt som han trodde och efteråt tror jag han var supernöjd med världens mjukaste, renaste och lenaste fötter! Sedan tog vi en lunch på ett indiskt ställe som låg i närheten - skulle vi inte gjort. Världens nerköp! Vi har alltid velat testa indiskt och givetvis valde vi helt fel restaurang för det. Dålig service, dem kunde inte svenska, glömde av saker vi skulle ha, maten smakade INGENTING (Indiskt ska väl smaka MYCKET?) och vi åt nog på 5 minuter och gick därifrån. Nåja, nu vet vi det till nästa gång. Inte konstigt man alltid hamnar på sitt stammisställe jämt, där vet man åtminstone vad man får och att man blir nöjd!
Det är kalas-dags hos lilla Larssons idag, först kommer R´s släkt och sedan kommer väl mina föräldrar och lillbrorsan hit efteråt eftersom alla inte får plats samtidigt. Skönt det ska bli när vi flyttat och få plats! :)
Jag fixar smörgåstårta som vanligt, R vägrar ha kalas utan det. Brukar fixa genom mammas jobb enkelt och smidigt men denna gång hade dem haft fullt upp så det blev bara att jag fick brödet och räkorna så fick jag göra fyllning och allt själv. Tack och lov har jag jobbat där och vet precis hur receptet lyder ;) Så det ska nog inte bli några besvikna gäster idag heller hoppas jag. Tänkte eventuellt ge mig på att baka lite kanelbullar snart också, det är lixom perfekt när man ska ha hem gäster eftersom man vinner på två sätt av att baka samma dag - bullarna är helt nybakta och det luktar ljuvligt i lägenheten!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Tack för idag. Jättegod smörgåstårta som vanligt ;) kommer nog anlita dig i framtiden om jag behöver nån som fixar mat till fest ;) hahaha!

2012-02-25 @ 19:04:08
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0