Händelserik dag?

Oj, vilken dag det blev igår. Inget jag hade räknat med. Blev uppringd av pappa på morgonen att farfar hade ramlat på natten och fått åka till sjukhuset, han bröt lårbenet så ska opereras idag. Var lite deppig över det hela dagen igår men skulle ju på min sköna ansiktsbehandling och manikyr så då fick jag verkligen 2 timmars avslappning! Dock var det nästan olidligt att ligga på rygg i 2 timmar men bet ihop, fasen vad ont jag hade när jag väl fick resa mig. Men OJ vilken behandling! Gildaskolan kommer deffenitivt bli mitt nya hak ;) Jätteduktig tjej som gav mig en riktig fukt-kick i ansiktet - välbehövligt :) Men när jag och mamma var groggy och klara och kollade telefonerna så hade mamma 8 missade samtal och sms från min pappa om att hon skulle ringa. Jag hade stängt av min så hade ju inget missat.

Trodde såklart direkt det hade med farfar att göra och min första tanke var att "Fan, nu har något hänt, nu har han dött så vågar pappa inte ringa mig och berätta!" Men så hörde jag på mammas röst när hon ringde upp honom att det inte handlade om farfar ens. Hörde att det handlade om min lillebror. Då har skitungen gått och varit med om en bilolycka och ligger på akuten. Jahopp, bara att åka dit då och stressa upp livet igen efter 2 timmars avkoppling. Alltid något att få två timmar! :) TACK och lov hade pojkarna änglavakt och lillen klarade sig med endast muskelslitningar i nacke och ena ljumsken. Han som körde fick sy örat vet jag men dem klarade sig bra. Men att den lilla pojken alltid ska ge oss hjärtinfarkt!
Kom hem runt elva tror jag, då tog pappa över på sjukhuset, och då hade min bästaste E varit hos mig och väntat på att jag skulle komma hem. Guess what? Hon är en ängel! Hela lägenheten var skinande ren - hon hade storstädat den från topp till tå! En smärtande gravid tjej kunde knappast bli gladare, för lägenheten var i stort behov utav den där städningen :) Tänk att man kan ha så fina vänner! Det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0