BM-besök

Så, nu fixar jag lite lunch och har varit hos barnmorskan. Allt såg bra ut som vanligt, dock var mitt järnvärde ganska lågt, MEN jag har slarvat rejält med tabletterna det senaste så ska genast börja tvinga i mig dem igen. Bebis tar väldigt mycket järn av mig denna perioden också så det är extra viktigt att få i sig det som behövs.
När vi skulle lyssna på hjärtat så hördes ett väldigt konstigt dunkande ljud, jag fattade först inte vad det var för något men kände ju inne i magen att bebis hickade som vanligt. Så var det hickan jag fick höra så tydligt! Trodde aldrig man kunde höra det SÅ bra, fy vad gulligt. Blev helt kär :) Min lilla hick-bebis är det, för jag känner minst en gång om dagen att det hickas därinne. Tydligen är det så, vissa hickar jätteofta och vissa hickar inte alls. Men jag tycker om att känna hickan - det betyder att bebis tränar sin andning och har det bra :)
SF-måttet låg på 26 cm så det var perfekt. Magen växer som den ska med andra ord! Det brukar ju ligga på samma som den veckan man är i, jag går ju in i vecka 28 imorgon så måttet är som det ska, något under medel kanske men man kan ligga lite både under och över, gäller bara att man följer sin egen kurva.
Vi pratade lite om vikten också, jag har ju blivit lite mer orolig igen för att gå upp alldeles för mycket i vikt eftersom jag är väldigt hindrad i att röra på mig och har fått ordination på att VILA dagarna i ända. Jag fick väga mig och har gått upp ca 8-9 kg sedan inskrivningen och det är helt normalt tyckte barnmorskan. Hon förstår min oro och tyckte att jag ska försöka testa vattengympa TROTS min ökade foglossning, hon sa att många med hemska smärtor faktiskt kan finna lindring i att röra sig i det varma vattnet. Så på torsdag ska jag åka och testa det! Ska ju få akupunktur som vanligt imorgon också och det brukar göra så jag känner mig lite bättre ett par dagar om jag vilar.
Berättade också om att jag har sammandragningar ihop med en mensliknande smärta vissa dagar. Hon skickade ett urintest för prov så det inte rör sig om någon infektion som orsakar sammandragningarna men hon tyckte ändå dem lät normala eftersom dem inte håller i sig så länge, men jag ska hålla koll så att det inte blir värre för då får hon skicka mig till läkaren på koll. Vi vill INTE ha en bebis som tittar ut alldeles för tidigt :)

Ungefär så ligger mina mått på linjen, dvs ganska nära medelmåttet. Gjorde en egen bild i paint så det stämmer kanske inte hundra överrens med det som bm fyller i :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0