Gravidmassage

Gravidmassagen igår på Hagabadet var... Jo jag måste säga skön. För visst var den det. Först när jag kom så blev hon lite förvånad över min stora mage och var tveksam om jag kunde ligga på den, eller rättare sagt, dem har ju speciella kuddar som gör att det blir ett litet "hål" för magen så man ska kunna få massage på baksidan av kroppen. Efter en hel del bökande bestämde jag mig för att det kändes okej att ligga på mage, och ryggmassagen var sååååå skön! Sedan tog hon hela baksidan på benen innan jag fick vända mig om och ligga på rygg. DET var däremot inte lika bekvämt. ligga på en platt brits med bara stöd under knäna var väl inte direkt vad min foglossning gillade, men jag bet ihop, slappnade av och lyckades ändå njuta av massagen. Tur man är van vid smärtan vid det här laget! ;). Hon masserade framsida av benen, fötterna, armarna, händerna, dekolletagét och väldigt lite och varsamt på magen. Sedan tog hon nacke och axlar och sist ansiktet. Hon missade verkligen inte en enda bit av kroppen kändes det som! Och oljan hon använde var så go doft på... Så slutade med att jag köpte med den hem ;). Det var en som var speciellt framtagen för blivande mödrar och den ska jag börja smörja mig med på kvällarna istället för babyoljan jag kör med annars. Så visst var man groggy och avslappnad efteråt, men allt som allt så rekommenderar jag verkligen att gå på gravidmassage! Kanske inte såhär sent som jag gick, men det var en välbehövlig timme, helt klart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0