10 april

Nu är flytten avklarad och jag pustar ut lite grann. Allt gick toppen och vi fick sådan himla kanonhjälp! Vet inte vad vi hade gjort utan våra underbara familjer. Vi har hunnit komma iordning ganska okej på en vecka också, skönt! Bara bebisens rum som agerar ett litet förråd för tillfället, men det gör inte så mycket, sängen ska ju stå bredvid vår i början ändå så det är ingen jättebrådska att få iordning där på en vecka! :)

So, whats new? Bebis växer så det KNAKAR. Var på besök hos barnmorskan idag och hon log och sa att vår bebis verkligen växer som h*n ska och hjärtljuden var bra som vanligt - först väldigt snabba men det var för att trollet var vaken när hon tryckte och klämde på magen! Berättade om att jag fått tillbaka mitt illamående sedan i fredags också, men det är inte så ovanligt enligt henne. Berättade även om mina två riktigt hemska värkar jag fick i fredags - satt och körde bil så kom en, vad jag trodde var en förvärk först men den gjorde så ont så jag fick stanna bilen mitt på vägen och bara andas ut. Körde fram till närmsta parkering och ut ur bilen för att se om den lättade när jag reste mig, det gjorde den inte. SMÄRTSAM var ordet. Sedan kom en till nästan direkt inpå och vi funderade på om vi behövde ringa förlossningen. Men jag kände att vi skulle avvakta och se om det kom fler men kvällen blev lugn. Barnmorskan sa att det med stor sannolikhet berodde på att bebis sjunk ner en bra bit, för nu ligger h*n tydligen väldigt långt ner enligt vad hon kände idag! Men hon skickade en urinodling utifall att, alltid bra att kolla så det inte är något. Men alla andra prover var som vanligt bra så det var inget att oroa sig för. Dock verkade det på henne som att bebis kan titta ut precis när som helst - hon trodde inte att det blir så sent som 15 maj vår lilla älskling väljer att komma till oss! Och när en barnmorska säger en sådan sak så säkert som hon gjorde så känns det som man bör tro henne. Därför kände vi väl verkligen att det är nära nu, och dags att förbereda det sista och jag tror jag får försöka packa BB-väskan klart absolut senast på söndag! Bäst att vara redo OM något skulle hända :). Snacka om att man längtar nu!

R bokade in oss på varsin helkroppsmassage imorgon på Hagabadet också, ska bli såååå underbart! Dem hade en speciell för gravida, och jag har stora förväntningar på den kan jag lova! Min trötta kropp och ömmande rygg kommer må bra av detta - och avslappning behövs ju alltid. Skönt att bli lite bortskämd ibland :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0