Jubel och lycka

Jaha, så var man redan uppe och har legat en stund i sängen och vänt och vridit på sig. Det är kämpigt att ha en bebismage ivägen ska jag säga, och inte blir det bättre av hemsk foglossning. Blev sjukskriven helt, en månad till att börja med, och den sjukskrivningen kom verkligen i rättan tid. Inatt har jag haft den värsta natten hittills under mina 20 ½ veckor långa graviditet! Trott att foglossningen ska ta död på mig, så ont har jag haft. Så nu sitter jag här och bara väntar på att kunna ringa till sjukgymnastiken och boka upp ett första möte. Hoppas verkligen jag får komma snart! Gärna redan på måndag. Då ska jag ändå till samma ställe och träffa min chef för att skriva lite papper och annat, skönt att ta två flugor i en smäll, inte sant? :)

Magen växer på, men jag har svårt att se det själv nu tycker jag, Helt plötsligt tycker jag att min mage är ganska liten om man jämför med andra i samma vecka, men man ska ju inte jämföra - som man jämt för höra :) Och jag undrar om jag någonsin kommer få en känsla av vad det är för liten krabat som gömmer sig där inne - en prins eller en prinsessa? Hittills har jag inte den blekaste måste jag erkänna. I början trodde jag hårt på en flicka, det var bara för jag drömde att jag fick en när jag bara var ett par veckor gången. Men igårnatt så drömde jag att det blev en pojke, så känslorna blir väldigt blandade. Är ju så nyfiken, ändå vägrar jag ta reda på könet innan bebis ska födas - jag öppnar inte mina julklappar innan julafton heller, trots att jag är nyfiken och vill! ;)

Idag väntar jag spänt på samtal från en nära vän som ska på sitt första läkarbesök sedan hon blev gravid. Ja, det kom som en smärre chock när jag fick veta att det par vi umgås mest med också ska ha en liten ett par månader efter oss! JUBEL och LYCKA i allas ögon! Både hon och jag pustade ut lite, och det kan jag tro våra blivande pappor också gjorde. Nu handlar våra samtal mest om graviditeterna kan jag lova, men vad skönt att ha någon att dela allt med och någon som förstår på ett annat sätt än vad grabbarna gör. Det ska ni veta, att ens tjejkompisar är ovärderliga!


Den bilden representerar mig sommaren 2013. Yoga, vältränad, havet och solnedgång. Något att det bästa jag vet! För beach 2012 kan jag bara våga drömma om.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0