Thursday 15th

Nu är dem flesta glada över att det är torsdag och snart helg. Jag gillar faktiskt helgerna mer också, trots att jag är hemma varje dag. På helgerna är ju dem flesta andra lediga så det känns som helg ändå, trodde jag aldrig i början av sjukskrivningen. Men idag kan jag faktiskt säga att jag inte är sjukskriven längre! Så skönt att slippa nämna dem orden utan istället kunna säga att jag går på graviditetspenning pga tungt arbete :). Så hade jag inte haft problem med foglossningen skulle jag alltså ha jobbat fram till igår.

Idag är det akupunktur hos sjukgymnasten som gäller, gott. Sedan ska vi se om vi orkar ner i förrådet och börja rensa lite, måste få ordning där för att veta vad som ska till tippen och vad som ska med till nya lägenheten. Jag tycker det är skönt att få det gjort - är ju världens organisatör och vill ha ordning och reda på ALLT - R är raka motsatsen. Han tycker inte vi behöver ordna det utan fixa allt när vi väl ska till tippen. BIG NO NO enligt mig. Då kommer vi glömma slänga hälften, vi kommer inte kunna gå igenom sakerna i lugn och ro och jag kommer inte hinna tvinga honom att slänga SKIT som han tycker är "bra att ha". Jo, för sån är han i allra högsta grad min lille sambo ;). Jag trodde jag var en spara, men jag har ändrat mig mycket med det genom åren och lärt mig slänga sådant som aldrig används. Han däremot vill spara födelsedagskort för det är "minnen", men hur ofta tar han fram och kollar på sina minnen? ALDRIG. Dem ligger någonstans och tar onödig plats och energi från hemmet, och glöms sakta men säkert bort att dem finns. Tills man rensar nästa gång. Jag är lite av en Feng-shui inredare när det gäller att rensa framför allt, och det är något jag fått lära mig under årens lopp. Finns fortfarande mycket kvar att lära, men man blir faktiskt aldrig fullärd.

Som det där med att man sparar på torkade, döda växter tex. Det gjorde jag alltid förr och tyckte det var fina minnen med alla rosor jag fick av R eller sådär. Sedan läste jag att man inte ska ha något dött i sin omgivning, det skapar negativ energi och genast tänkte jag om. Det stämmer så bra såklart, en torkad ros är inte vacker, hur mycket man än vill att den ska vara det! Den ser DÖD ut, även om man blundar för det. Där och då insåg jag att jag inte ska spara torkade blommor utan istället glädja mig åt alla nya, levande blommor jag får i framtiden. Bra minnen att spara är ju foton. Foton kan man ha miljarder av, det är det enda jag aldrig skulle få för mig att slänga. Foton visar så mycket och det kan gå flera år mellan gångerna man tittar, men det är alltid en lika skön känsla när man väl tittar. Jag tycker man ska pryda sitt hem med foton på dem man älskar och sådant man tycker om. Det visar personlighet och lycka.

Nej, jag kommer få det tufft vid rensningen sen! Tack och lov har jag redan slängt hälften av all skit som stod där nere som var förra lägenhetsägarens (!) som han lät stå kvar när R köpte lägenheten. R ville inte slänga det men jag tog saken i egna händer och brydde mig inte om vad han sa. Han har redan glömt bort det och aldrig nämnt det. Jag har bott här i 6 år och har man inte kommit då och frågat efter sina tillhörigheter, då anser jag att man får lov att slänga det. Det tog upp mer än halva förrådet i 6 års tid, då fick det vara nog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0