Och så blev vi med spjälsäng + madrass

Det hanns inte med något bullbak igår. Fick se en annons från ikea hastigt och lustigt runt halv elva, om du har Ikea family-kort får du en Hensvik spjälsäng GRATIS vid köp av en madrass (399 kr). Tror ni jag nästan dog eller? Fick världens stress - jag som inte får stressa. Ringde runt och undrade vem jag kunde låna ett family-kort av, men tillslut kom jag på att mamma och dem har ju ett. Perfekt! Fick lurat med mig pappa till ikea, medan R var hemma och panikstädade inför kalaset. Jag hade inte ens garnerat smörgåstårtan! Snacka om att det blev panik och kallabalik, men jag skulle ha min säng gratis! Väl på ikea, där det var överfullt med folk, så slogs vi med andra om att komma fram till sängen och se i vilken hylla den skulle stå i. När vi kommer fram står det ett par som tar SISTA SÄNGEN! Neeeeej, det är bara inte sant. Här har jag riskerat att ramla ner och dö pga att jag nästan sprungit genom varuhuset när jag inte ens kan/får gå i snabb takt - så tar någon sista sängen mitt framför våra ögon. Pappa får springa och fråga om dem möjligtvis inte har sängar någon annanstans men står dem inte i facket finns det inga fler. Känner hur arg och ledsen jag börjar bli, tills jag får en uppenbarelse precis framför mig. I mittengången står en säng uppbäddad och med annonsen hängandes över. Och så låg där en väldans massa kartonger... Ha! Pappa! Kolla! Massa sängar! Och jag fick tag i min säng :) Dessutom var det inte många madrasser kvar så dem tog nog slut först skulle jag tro. Och bäst av allt var att dem som tog den sista sängen med ett hånflin fick en trasig kartong och tog fel madrass, skratta bäst som skratta sist va! ;) Var borta allt som allt en timma, så var hemma klockan tolv och fick panikstäda det sista med R och fixa klart det sista. Puuh - vi hann allt. Till och med få själsäng på bara ett par få morgontimmar. Nu ska jag inte stressa mer. Har lyckats få sängen gratis, vagnen var det rena rama lyxpriset på, madrassen fick jag också gratis eftersom jag hade presentkort kvar sedan i julas... Vi verkar ha en del tur när det kommer till saker till vår skatt! Snart är vi redo för att du ska komma älskling :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0