Monday 27th

Sista dagarna i februari passerar. Nice. Nu ska vi bara stå ut med mars månad sedan är det mycket på gång - VÅR, flytt, försöka sälja lägenheten, hinna vila ihjäl mig och sedan, sedan får bebis komma :)

Igår var det världens härligaste väder. Visserligen lite kallare i luften men helt vindstilla och självklart drog jag och mamma fram varsin solstol och satte oss i lä på deras framsida. Det blev så varmt att jag ville ta av mig byxorna! Hur skön är inte den känslan? Termometern visade 15 grader där vi satt - det var inte många klagomål den timmen vi satt där och njöt. Självklart letade sig några fräknar fram på min näsa, det tyder på att solen redan börjat bli vår-stark. Nu kan vi se fram emot 10 grader i sol i veckan - hoppas vädergudarna håller vad dem lovat!

Mamma och jag åkte upp på ett spontanbesök hos mormor och morfar efter solningen, vi möttes av överraskade och glada ansikten :). Blev massa prat som vanligt, och vi kom fram till en riktigt sjuk grej!

Jag: Mormor, när föddes gammelmormor? Alltså, vilket år?
Mormor: 1920.
Jag och mamma tittar på varandra och bara gapar.
Jag: Herregud vad sjukt! Då var hon ju 23 när hon fick dig!
Mormor: Ja?
Jag: Och du var 23 när du fick mamma. Och mamma var 23 när hon fick mig. Och jag är 23 i år...

Mormor blir lika chockad som oss. Sedan skulle vi försöka dra det ett steg ännu längre bak men insåg att det var rätt kört. Min gammelmormor var mittenbarn i skara på 12 barn. Hennes mamma fick inte henne när hon var 23. Men ändå - jag är fjärde generationen som får barn när jag är 23 och helt plötsligt är ingen så säker på att det blir en liten kille längre.... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0