Jag ska...

Måla...eeh, nej... STÄDA hela huset lilla mamma... Nana na trala la! Ja, så börjar min morgon, för idag SKA det bli storstädning hos familjen Larsson oh inga undanflykter sa jag precis till R. Jag är inte så förtjust i våra nya husdjur - dammråttorna - jag kan till och med ärligt säga att jag hatar dem. Jag som annars är en pedantisk och energisk människa har gått och blivit en lat, smärtfylld och orkeslös tjej istället. Men idag ska jag trotsa allt det där och få ett och annat gjort, annars får jag snart en inre kaos som äter upp mig sakta men säkert.
Idag snöar det, mysväder på G! Funderar på att inte gå utanför dörren på hela dagen, men kanske åker hem till mamma en sväng senare i eftermiddag om jag orkar, eller tar en tur till min fina E oh gosar med henne och barnen. Vi får se, beror på hur dagen artar sig :) Det enda jag helst vill göra idag är att åka och handla bebis-saker. Vill handla spjälsängsgrejor nu, det har vi inte gjort än. Och sen finns det massvis med saker kvar att köpa. Behöver myggnät till vagnen, regnskydd till vagnen, parasoll till vagnen... Snacka om att det är DYRT att skaffa barn, men oj så värt varenda öre och varenda tår! Ingen i hela världen som inte varit gravid kan förstå hur starka känslor man får för sitt barn redan när det ligger i magen - jag trodde mig förstå innan jag själv blev gravid, men där hade jag fel. Denna känslan är obeskrivlig, och jag älskar mitt lilla troll mest av allt! :)

Funderar på att måla en liknande Drake på en tavla och sedan när bebis har kommit och fått sitt namn skriva in namn och födelsedag på den - vår bebis föds ju i Drakens år och tycker det är så gulligt med personliga, unika saker :) Och målarintresset har jag sagt i flera månader att jag borde ta upp nu när jag går hemma och är sjukskriven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0