Julafton!

Här sitter jag och äter min hemmagjorda risgrynsgröt och nyvärmd minibaguette med ljuvlig, lagrad julost på. R sover som en stock och har inte mage att väcka honom än. Men kaffet är laddat och frukosten förberedd så det finns färdigt till honom när han behagar vakna :)

Julen är min absoluta favorithögtid på året, har alltid varit världens julfantast! Men i år har något skumt hänt, enda jag gör är att längta till våren. Ge mig våår.. Solsken, grönska, blommor och fågelkvitter.. Och självklart, det som gör att jag faktiskt längtar bort från vintern och julen - min älskade lilla skrutt i magen!

Nästa jul lär jag åtminstone överträffa alla andra jular i min livshistoria, då har jag ju min egna lilla bebis att fira med och oj vad det ska bli jul! Så då gör det faktiskt inte så mycket att jag ligger lågt detta året och verkligen beter mig som en gravid, trött kvinna. För det är precis det jag är. Trött och slö var ordet! Men det är bara mysigt, för då kan man ligga extra ofta och gosa med magen och prata med trollisen där inne.. Nu hör h*n faktiskt, och då är det viktigt att lära känna sin mammas och pappas röster. Och lära sig älska musik såklart. Det ska jag spela massvis framöver. Satt i bilen och sjöng med i älskade countrylåtar häromdagen, det gör mig glad, lugn och lycklig så det kommer ge en bra känsla till trollet också!

Nu ska jag avsluta och fixa iordning mitt hår som är nyduschat och rufsigt. Sminket är redan fixat och jag ska se ut som en strålande, vacker tomtetjej idag! God jul, och ett grattis till världens bästa pappa som fyller 54 år idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0