Mamma-instinkten stämde såklart!

Hade ett bra besök hos barnmorskan idag som vanligt. Både blodtryck, blodsocker och blodvärde såg bra ut fortfarande, det tackar vi för! Trodde att min numer nästan dagliga glass skulle ändra på blodsockret kanske men tydligen är det inte så farligt att äta en om dagen ;) hihi. Vi mätte magen och visst hade den växt rejält sen sist! Tack och lov. Förra gången så hade ju kurvan planat ut och magen inte växt speciellt mycket men nu så, sf-måttet ligger på 32 och det är toppen! Bebis har växt rejält också och mina aningar om att bebis lagt sig tillrätta stämde såklart :). Hon kände och klämde och visst hade huvudet sjunkt ner en bra bit i bäckenet - nu kommer bebis inte att vända på sig mer och är redo att ta sig ut med huvudet före! Så skönt att veta att man slipper gå och göra vändningsförsök. Sedan diskuterade vi också mina sammandragningar och förvärkar som blivit lite intensivare, det är fortfarande ingen fara men jag blev beordrad att absolut inte lyfta saker mer, speciellt inte flyttkartonger och annat nu när vi flyttar - det kan sätta igång förlossningen och det vill vi ju inte! Sedan pratade vi om att både min mamma och mormor fött alla sina barn ca någon månad för tidigt - på henne verkade det som att det mycket väl kan bli så att vår lilla bebis vill titta ut tidigare också. Därför fick jag med mig enda papret jag behöver ha med mig till förlossningen, det med min blodgruppering och så. Så jag har det redo ifall det skulle ske väldigt plötsligt att vi behöver åka in. Nu ska vi ses om två veckor igen - besöken tätnar och nu närmar det sig verkligen...  Åh så spännande och herregud så jag längtar! Nu får du snart se vårens ljus älsklingsbebis!

En bild på en fixerad bebis. Såhär ligger alltså min nu, den kan röra på huvudet lite och alltså inte ligga med ryggen utåt hela tiden men det är inte konstigt att mina revben får en väldans massa stryk dygnet runt nu! Benen ligger lixom i kanonläge för att sparka mamma precis där det gör som ondast ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0