Inställd date

Buhu, min lunch-date fick ställas in. Självklart skulle Pernilla få hoppa över sin lunch idag, precis när vi bestämt att ses! Vädret börjar bli kasst också, alldeles mulet.. Satt och hoppades vi slipper regn/snö men nu känner jag att på ett sätt vore det mysigt att höra regnet smattra mot rutan :-). Kokar potatis och ska äta fiskbullar till lunch. Det är riktigt underskattad mat enligt mig! Folk ska vara så kräsna, det var som när man var liten - så fort ett par klasskompisar sa att maten i bamba var äcklig så var den det, oavsett om du egentligen tyckte om det eller ej. Hemskt att man ska vara så lättpåverkad som barn, jag som alltid varit allätare blev kräsen bara i skolan! Enda dagen jag på riktigt hatade när det kom till mat i bamba det var sista dagen innan jullovet. Risgrynsgröt med saftsås. Hur kan man kalla det lunch? Och ja, jag gillar risgrynsgröt men inte den dem serverat i bamba och saftsås ska vi inte tala om... URK! Nej, mat ska vara mat :-) Och by the way, är det någon som inte är från Göteborgstrakten sitter ni nog och skrattar åt ordet bamba. Jaja, jag pratar om skolmatsalen som alltid kommer heta bamba ur min mun ;-)

Dock kör jag på dillsås denna gång, det är min favorit tror jag!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Fiskbullar i dillsås är nåt av det godaste jag vet!! mums

2012-03-07 @ 16:39:06
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0