Varför?

Nu när jag har en bebis i magen inser jag extra mycket hur gott allt förbjudet eller sånt man inte kan få är. Jag längtar efter att få shoppa massa snygga vårkläder och överallt är det reklam om något nytt, snyggt vårplagg! Och jag ska inte sticka under stolen med att jag kan avundas alla som sitter och tar ett gott glas vin till maten, varför ser det så gott ut nu när jag knappt brytt mig innan? Det är för att man inte KAN, för att man inte FÅR, för att man inte BÖR. Jag följer nog nästan alla regler och anvisningar som finns för gravida när det gäller vad jag äter och dricker och gör. Det är verkligen konstigt det där - att förbjuden frukt alltid lockar mest.

Tur att jag iallafall kan köpa snygga accessoarer om jag vill, det är en liten tröst ;) Fick köpt mig ett par nya solbrillor på lindex förra veckan, var verkligen i behov av det och trots vinter så kräver soliga dagar brillor för att skydda ögonen och slippa extra huvudvärk pga kisande. Det blev ett par vita pilotbrillor - kan inte påstå att utbudet var det bästa såhär års men jag blev ändå rätt nöjd. Har sjukt svårt att hitta solbrillor med tanke på flugmodet - ALLA glasögon täcker halva mitt ansikte eftersom jag inte har så stora ögon och ansikte heller för den delen. Ser inte klokt ut.


Enkla, inte för stora och billiga. Dem åker på mig idag i det soliga vädret! Slipper man massa smink också, dubbelt-bra ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0