Vår älskling

Varit på min andra omgång Akupunktur idag. Hon satte två nålar fram också, trots min tveksamhet till det så känner jag att jag måste lita på vad dem gör. Det är som en vilostund, riktigt skönt, får varma filtar och vetevärmare på kroppen, ligger ner med kuddar som stöd och har lugn musik på. En värmelampa i taket som är perfekt för frusna mig, jag höll på att somna idag. Ska tillbaka nästa måndag igen, detta är verkligen värt 80kr/gång.

Har klippt mig idag också, känns så skönt! Min dukiga vän Sandra vet precis hur man vill ha det, hon vet att jag är rädd om mitt långa hår men idag klippte vi av lite (R ser det inte ens såklart!) men jag känner att det är kortare! Men det är uppklippt också så känns mycket tjockare och en hästsvans blir mycket finare och livligare. Pratade med henne angående färgning av håret nu när man är gravid och hon sa att det finns inga risker för barnet, som många andra också säger. Fastän man hört lite motsatsen. Blir kluven. Vill så gärna göra miljarder blekta slingor i håret och få tillbaka min ljusa glans, men vet inte om jag ska chansa på att göra det eller vänta. Ska fundera lite till.

Idag har bebis legat längre ner i magen så sparkarna har känts väldigt mycket mindre än lördag och söndag. Då var det ju rena spark-partyt där inne! Trodde bebis skulle ta sig ut genom magen, haha. Men idag har det varit lätta buffar i "luften" mer och svårare att känna på utsidan. Tänk vilken roll det spelar hur bebis ligger där inne. Allt är så häftigt och alla nya upplevelser är underbara. Jag älskar mitt barn så sanslöst mycket redan och har redan börjat lära känna lilla trollet där inne! Vi skapar en relation redan, så himla coolt - jag vill se dig miraklet! Hur ser du ut och är du vår prins eller prinsessa? Längtan och nyfikenheten kan göra en tokig ibland. Detta är lätt det häftigaste jag varit med om i mitt liv, vet att livet framöver kommer bli toppen!



En blandning av mörkt och ljust, stor och liten, lugn och sprallig och dubbelt med glädje, omtänksamhet, energi, teaterapa, mysighet, kort stubin och mycket mer... 
Vilka egenskaper ärver du älskling? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0