Träningsabstinensen kryper sig på...

Såhär på kvällskvisten smyger sig träningsabstinensen på.. Jag älskar min gravidmage mer än allt annat och skulle inte byta den för alla pengar i världen - men jag kan ibland inte motstå min längtan efter att få träna riktigt hårt, se hur magen blir plattare och plattare och musklerna mer tonade.. Känna mig riktigt svettig och nöjd efter ett lyckat pass eller en underbar löprunda. Undrar när jag kommer kunna komma igång med träningen igen, på allvar, efter förlossningen. Det får bli dagliga promenader hela sommaren, sedan bör jag vara redo för höstens äventyr! Jag ska bli mer fit än någonsin, för jag ska orka vara en bra mamma - eller nej, orka vara bästa mamman! Och det blir man av att träna och på så sätt piggare, starkare och gladare. Träning är något av det bästa som finns för både kropp och själ - lätt den bästa medicinen som finns på vår jord. Synd att så få faktiskt utnyttjar den till max, tänk vad mycket sjukdomar, både fysiska och psykiska vi skulle slippa om människor tränade mer. Skrämmande när man tänker på det.

Nåja, drömma får jag allt göra ett bra tag till - nu SKA jag vila och jag njuter av mitt liv som gravid. Allt har sin tid här i livet - och ett nyårslöfte jag har är ju faktiskt att börja ta tillvara på fler stunder och njuta mer av livet som finns runt omkring mig. Men jag kommer aldrig sluta drömma om en kropp som Heidi Klum... :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0