Och så kom vintern!

Så kom snön till oss också, äntligen! Vi hade nog världens tråkigaste jul-väder, jag hade absolut ingen julkänsla och var trött på grund av graviditeten och att vi var utan snö och kyla gjorde ju inte direkt saken bättre. Men nu, 20 januari så vräker snön ner. Det har kommit säkert mellan en halv och en decimeter redan sedan i förmiddags, och det snöar fortfarande. Dock inte lika mycket men ändå.

Vi åkte ner till Nödinge och handlade, så mysigt att gå ut i snön och jag fick riktiga lyckokänslor! Tråkigt att jag inte har energin eller kan ut och ha skoj i snön bara, foglossningen hade väl dödat mig då. Men det är mysigt att bara titta ut på det fina vita landskapet... Jag blir sugen på pulka-race, grillad korv, varm choklad med vispad grädde... Mmm, jag ska lätt göra varm choklad sedan när vi ska trycka i oss våra semlor efter maten är smält! :)

På tal om något annat, folk frågar mig hela tiden om jag fått några riktiga cravings än och jag kan inte komma på något speciellt. Det enda är att jag dricker ganska mycket smaksatt mineralvatten, förmodligen för jag tröttnar på att dricka flera liter kranvatten om dagen så som jag törstar. Frukt ä jag sugen på, men det är inte direkt något nytt. Alltid varit sån. Har fått tillbaka mitt tomatbegär, äter en hel del tomater men det hör egentligen inte heller till en jätte ovanlighet när det kommer till mig. Men så har jag hört att många även får cravings på annat än just saker man äter - konstigt tyckte jag. MEN NU VET JAG NOG VAD DEM MENAR!

Köpte en ny handtvål idag, en jag aldrig sett eller luktat på. Luktade givetvis i affären och kände bara "Åhhh, vilken doft! Den doftar som något jag vill dricka!" Har tvättat händerna 3 gånger med den på mindre än en timma. Sniffar på händerna. Kom på vad den luktar. Sockerdricka. Åh vad gott tvålen luktar! Undra om jag startar ett ha-begär här och nu? Sa till R att den tvålen lär inte hålla många dagar - jag kommer tvätta för att känna doften, och han har en knepig sjukdom att alltid vara helt ren om händerna så han tvättar sig sjukligt mycket. Nåja, jag kommer bekosta mig tvålen, för doften är oslagbar..... Laban & Labolinas handtvål, svart (hur bra är det inte att den är för både barn och vuxna då?! Tar dem bort den ur sortimentet kommer jag gå bananas!)



Denna utsikten har jag just nu - hur fint och mysigt är det inte då? Önskar jag hade trollisen här så vi kunde gå ut och åka pulka.. Tänk vad nästa vinter kommer bli rolig! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0