Ny vecka idag och ny vecka imorgon

Måndag morgon! Och ingen måndagsångest för Cissi inte. Faktiskt rätt skönt, trots att man saknar att jobba och få tiden att gå lite fortare. Tack och lov är jag piggare och bättre idag, igår var en riktig pain in the ass-dag! Hade så fruktansvärt ont av foglossningen så blev sängliggande i princip från morgon till kväll, gick bara upp för att röra mig då och då, ta en varm dusch och laga mat. Trodde aldrig jag skulle sova bra inatt med tanke på all sömn igår men peppar peppar - fick en relativt bra natt med både sömn och väldigt lite ont, då slog den täppta näsan till  istället :) Alltid är det något va, tur jag är så jävla glad över trollet i magen annars hade jag nog haft ett breakdown för längesen!

Ny vecka är det ju som vanligt varje måndag, men för oss är en ny vecka också varje tisdag. Ny graviditetsvecka såklart. Imorgon är det 22+0 vilket betyder att vi går in i vecka 23 redan! Nu börjar mina nerver lugna sig ganska mycket när det gäller just för tidig födelse och missfall och sånt, eftersom man efter vecka 24 har ganska stora chanser att överleva om man skulle födas. Och eftersom jag gjort praktik på neonatalavdelningen på Drottning Silvias barnsjukhus så känner jag mig trygg med den extremt bra vård och omsorg bebisarna får när de hamnar där. Ljuvligt att se! Mindre ljuvligt är det att så få föräldrar hälsar på sina barn. Hemskt var det, vissa bebisar blev aldrig besökta av sina föräldrar vilket är en jättestor grej i hela livsprocessen för dessa små liven - att få känna mamma och pappas närhet när de ligger i kuvösen, ensamma. För det finns inte personal så det räcker för att sitta ner och bara ge mänsklig kontakt till alla bebisar, det är föräldrarnas uppgift som säkert 70% totalt ignorerade. Jag kan förstå att det är hemskt, man är livrädd att bebisen ska dö men det är inte ett skäl till att inte gå dit. Jag hade suttit där alla timmar jag fick...


Hittade en bild på en bebis i v.23 - titta så liten och så söt! Visade R bilden igår, så att han ska ha mer förståelse för hur mycket bebis verkligen har växt där inne, såg hur glädjen lös i ögonen på honom :)
Vi längtar efter dig trollisen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0