Kvalitetstid med nära och kära

Ja, nu när jag bara ska gå hemma om dagarna så kan jag passa på att ha lite kvalitetstid med alla mina nära och kära. Igår träffade jag ju söta Emma efter en lång period utan att ses, idag står det på schemat att träffa Amanda och hennes lilla William för en lunch på Ikea. Sålänge inte foglossningen blir värre, har rätt ont idag men det känns som jag behöver röra lite på mig. Ska bli gott med lite bebis-mys och hon får lite mys med bebismage! :) Sen så ska jag se om jag kan få handlat lite saker till bebis också, vet att Ikea har riktigt bra, billiga tvättlappar i frotté och bra dreggelhaklappar. Sånt kommer jag nog inte kunna få för mycket av kan jag tro. Ni ska veta att det är en lååååång lista på saker man behöver.. Trodde aldrig det kunde vara SÅ mycket! Men igår fick jag iallafall köpt en badbalja i fin grön färg av en tjej som sålde sin. 80 kr betalade jag, riktigt bra pris! Det är en stor balja också, som bebis kan ha länge, för på ena sidan är det en liggdel för nyfödd och på andra sidan finns en sittdel när bebis är såpass stor att h*n kan sitta själv :) Älskar den! Kommer nog bli välanvänd om jag känner mig själv rätt :)

På fredag är det middag hos mormor och morfar, med hela tjocka släkten! Ska bli så kul, kan inte minnas sist vi var hos dem på middag allihop. Förr firade vi alltid jul där, antigen julafton eller juldagen. Det var verkligen fullt hus när alla kusiner hade kommit! Men oj så skoj vi hade det :) Nu var det ca 8 år sedan vi hade en nykläckt bebis i släkten, så visst kommer det bli en hel del gos när vår älskling kommer! Tänk att det blir första barnbarnet/barnbarnsbarnet/kusinbarnet/syskonbarnet på bådas sidor! Tror en viss liten krabat kommer bli överröst med kärlek... :) Nej, idag ska jag banne mig se till att få undan all disk och städat lite! Måste komma igång med lite rensning också, hoppas ju så mycket på att vi ska få en lägenhet snart och då vill man inte stå med allt på en gång!

'
En god Mythos-öl, strålande sol, båttur och Grekland med mitt hjärta - kan inget annat än att längta tillbaka vissa stunder... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0