Håller tummarna så hårt...

Lugn eftermiddag. Vi har myst och tittat på två avsnitt på Tusenbröder säsong 2 - jag lyckades få R att börja titta och nu är han fast. YES. Minns att jag älskade den när den gick på tv, men det var hundra år sedan så ville se den igen. Så nu tittar vi flera avsnitt om dagen, det är något att sysselsätta sig med iallafall :) Skönt att ha honom hemma nu när jag också bara går hemma. Barnmorskan skulle förresten prata med läkaren på torsdag för hon trodde på sjukskrivning fram till gravidpenningen börjar gälla - dvs inget mer jobb för mig förrän bebis börjar dagis och mammaledigheten är slut.

Hos barnmorskan gick det fort som vanligt. Vi lyssnade på trollets hjärtljud och det var 148 slag/minut vilket är jättebra. Sedan mätte vi magen för första gången och måttet var precis efter kurvan! 24 cm mätte jag så hon sa att det såg så bra ut och att jag inte ska lyssna på när folk påstår att jag har liten mage för den följer precis kurvan och allt ser bra ut. Tack :) Sedan var mina värden BRA denna gången också, kanske ska vara gravid jämt? ;) 120/60 i blodtryck, kan inte bli bättre. 125 i blodvärde, tack för det niferexen. 5,8 i blodsocker, inget att klaga på alls. Så det enda som stör i min graviditet är alltså foglossningen, det står jag ut med. Tanken på att allt går så fint framåt med min lilla trollis i magen gör mig så lycklig! Då står jag ut med all smärta i världen.

Just nu sitter jag och önskar och hoppas på att vi ska få en lägenhet... Sökte precis en till på Alebyggen, en lägenhet jag sååå gärna vill ha! Snälla ge mig den! Trots mina få köpoäng... Ska ringa till dem imorgon och tjata lite, hoppas verkligen det kan hjälpa. Känner att jag börjar bli desperat snart. I slutet på veckan ska jag ringa till en annan hyresägare också ju, och håller tummarna lika hårt där... Snälla, ge oss en lägenhet! NU!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0